2 Nisan 2021 Cuma

DERSLERİMİZ, ÖĞRETMENLERİMİZ

 

Önce hangi dersleri okuduğumuzu belirlemek istedim. Sonra da o derslere gelen öğretmenleri hatırlayabilecek miyim? diye merak ettim. İyi ki karnemi saklamışım dersler orada var.
Türkçe öğretmenimiz Süeda Ciritli'yi iyi hatırlıyorum.
Tarih öğretmeniz de otoriter bir insandı. Vacide Gürel.
Coğrafya öğretmenini hatırlamıyorum. Lisede muavinimiz olan Hikmet Önal kız lisesinde de var mıydı?
Yurttaşlık Bilgisi dersini de öğretmenini de hatırlamıyorum.
Matematik öğretmenimiz İsmail Erkal, Turgut bey ile beraber babamın Balıkesir öğretmen okulundan arkadaşları idi. Babam öğretmen okulundan ayrılmış, öğretmen değildi.
Bir gün matematik öğretmenimiz Denizli'ye giderek aramızdan ayrılacağı için Canan Türksev'e dersinde şarkı söyletmişti (Santa Lucia).
Fizik dersi ve öğretmeni hiç bir şekilde gözümün önüne gelmiyor.
Tabiat Bilgisi de öyle. Semahat İçaydın öğretmenimle ortaokulda tanışmış olabilir miyiz?
İş Bilgisi öğretmenini hatırlamasam da alt katta bir işlik olduğunu kıl testeresi ile kontraplak keserek bir şeyler yaptığımızı hatırlıyorum.
Yabancı Dil öğretmenimiz Rasim Gemici idi. Aklımda derse getirdiği "Nasreddin Hodja" diye hazırladığı bir hikaye kitabı kalmış.
Beden Egitimi öğretmenimiz Turgut Kurdaş olup çok sosyal etkinliği olan bir kişiydi. Lisede bizi İskenderun'a kadar götürerek gezi yaptırmıştı.
Resim ve Müzik öğretmenlerimi hiç hatırlamıyorum. Genelde başarısız olduğum derslerdi.








  • Sema arkadaşımın yardımıyla Sevgi Yüksel arkadaşımın yazdıklarını aktarıyorum.
    Önce kendimi tanıtayım;
    1952-53 dönemini Cebeci Kurtuluş İlk Okulunda okudum.
    1953- 1957 yıllarında Yenimahallede Barbaros İlk Okulunda okudum.
    2. sınıf öğretmenim Nazlı hanım olabilir. Çok net değil.
    3. sınıf öğretmenim Hikmet Çekiç
    4. Sınıfta öğretmenim, Müzeyyen Ersan.
    5. sınıfta da Müzeyyen Ersan.
    2. ve 3. sınıftan hatırladığım arkadaşlar; Celal Şahin'in akrabası olan Gülay, Tülay, Fatoş, Bilkay Onaran.
    YKL ilk Müdürü Rıza Onaran'ın kızı, erkeklerden Yalçın Sakarya. Soyadlarını hatırlamıyorum.
    Türkçe öğretmenimiz Süeda Ciritli.
    Yıllar sonra Vacide Gürel'in kızının nikahında karşılaştık, görüştük. Daha sonra da Tunalı'da Balkanerler markette karşılaştık. Görüştük.
    Matematik öğretmenimiz İsmail Erkal'ın Balıkesir Ögretmen Okulunda okuduğunu bilmiyordum. O da benim hem amcam, hem öğretmenim, hem de Cengiz sokaktan komsumuz. Ailece görüşürdük. Büyük kızı Nursal ve küçük kızı Nuray ile görüşüyoruz, yazışıyoruz. Oğlu Savaş da kaybettiğimiz arkadaşlarımızdan. 🥀Canan'ın gittiğini hatırlıyorum. Denizli aklımda kalmamış. Zaten geri dönmüştü. Canan'ın annesi de geçmişte Vacide teyzenin öğrencisi olmuş diye hatırlıyorum, yanılmam inşallah. Şarkı söylemesini sen yazınca hatırladım.
    Bu arada Sema, Necdet ve Canan Feriha öğretmenin öğrencileriydiler. Geçici olarak kısa bir süre 5. sınıfta olabilir, bizim sınıfımızda okudular.
    Orta 2 de fizik dersine Necmiye Güngörür gelmis olabilir mi? Biyoloji bölümünde FKB okudukları için Fizik , kimya derslerine girebiliyorlardı. Fizik dersimize Türkan Hanım geldi, hangi sınıfta idik hatırlamıyorum. Kimya dersine Bedrinnüsa Ungun hanım geldi, rahatsızdı ve vefat etti. Sonra kimin geldiğini de hatırlamıyorum.
    Tabiat bilgisi orta1. sınıfta Necmiye Güngörür, 2. sınıfta Semahat İçaydın, 3. sınıfta ayrılana kadar annem, Nezihe Yüksel geldi. Annemin dersi olduğu günlerde aşı olduk ve derslerimiz çoğunlukla tatillere denk geldi, çok az ders yaptık. Annem de MKL ne geçen öğretmenlerden.
    Yabancı dil dersine orta 1. sınıfta Fikret İlseven hanım geliyordu. 2. sınıfta da Fikret öğretmen bir süre bizi okuttu mu net değil. İngilizce okuyorduk. Fransızca da okuyanlar vardı.
    2.sınifta bir ara bir bey gelmişti. Hatta takıldığınız kelimelere kısa süreli bakabilirsiniz demişti. Rasim Gemici kurs öğretmenimdi. Müjde Ana Okulunda Sema ve Mine Alptekin ile aynı kurstaydık diye hatırlıyorum. Rasim Gemici belki o boşlukta kısa süreli bize de gelmiş olabilir. 3. sınıfta İngilizce dersimize Kamuran hanım geldi. Soyadı Özgüç olabilir, net değil. Kamuran öğretmen 2. sınıfta da bizi okuttu mu?
    Erkeklerin Beden Eğitimi öğretmeni Turgut Kurdaş ta Levent sokaktan karşı komşu amcam.
    Ailece görüşürdük. Büyük kızı Meral arkadaşımızdı. Oya, Jale ve Murat bizden küçüklerdi.
    Orta 1. sınıfta de beden dersimize Naciye Aküren geliyordu. 2. ve 3. Sınıflarda Yıldız hanım net değil, ismini hatırlamadığım, Necla olabilir mi?
    (Resim öğretmeni Necla Onan değil.)
    Hangi yıl bilemiyorum, Emine Yiğitbaş öğretmenimiz oldu. Kisa süre.
    Fizik mi? Tabiat bilgisi mi?
    Yine kısa süre Türkçe dersine Melahat İleri geldi. Bu kısa süre gelen öğretmenler 3. Sınıfı beraber okuduğumuz aylarda gelenler olabilir. Annem dahil.


  • Sevgili Sevil, verdiğin bilgiler çok değerli. Ne güzel hatırlıyorsun her şeyi. Fikret İlseven'in (sarışın bomba) olduğunu hatırlatmak isterim arkadaşlar belki o zaman hatırlar. Meral kardeşimiz Hızal Aküren dostumuzun eşi olup Turgut öğretmenimizin cenazesinde tanışmıştık. Naciye Aküren öğretmen de Hızal kardeşimin annesi olmalı. Bana 4 veren resim öğretmenimi hatırlayamayışıma çok şaşıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BELGE OLMADAN FİKİR YÜRÜTMEK

TARİHCE: 1951-52 öğretim yılında okulumuz, 1 Kasım 1951 tarihinde bir sınıf, bir şube olarak eğitime başlamıştır.   1952-53 öğretim yılında...