4 Nisan 2021 Pazar

ESKİ BELGE BULMAK ZOR


1960 yılı öncesine ait fotoğraf bulmanın çok zor olduğunu farkettim. Gökçin kardeşim iyi ki bu fotoğrafı saklamış. Yıllar geçince simaları hatırlamak hiç kolay değil. Burada beraber okuduğumuz erkek arkadaşların bir kısmı bir arada.
Elimizdeki belgelere aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir.
Araştırırken farkına vardığım bir gerçek de bilenlerin herkes bilir diye düşünüp açıklama yapmaması.
Son günlerde öğrendiklerimi de paylaşmak istiyorum:
Nezihe Yüksel öğretmende okumadım ama Uğur Yüksel'in onun oğlu olduğunu yeni öğrendim. Osman Gürel'i kaybettiğimiz zaman Doğan Öcalan kardeşimiz bizi bilgilendirmişti. Vacide Gürel öğretmenimin oğlu olduğunu yeni öğreniyorum.
Esen Erkan kardeşimizi de Pakize Erkan öğretmenimizin oğlu olarak tanımıştım. Dün diploma defterlerine bakarken lisemiz 61 mezunları arasında gördüm.

Lisemiz açıldığı zaman lise son sınıfları almıyor ve 1961 yılında iki yıl okuttuktan sonra ilk mezunlarını veriyor. Bu öğrenciler arasında Ender Sarpkaya, Yurdaer Köylü, Osman Gürel, Esen Erkan, UğurYüksel ve Baskın Sürmeli sayılabilir. 




















Bu gençler 1956 Ekim ayında ortaokulumuzda eğitime başlamışlar.
Fotoğrafta öğretmenleri Mehmet Gökyay ile birlikteler.
1957 yılında çekilmiş bu fotoğrafta ben bir kişiyi tanıyabildim.
Aşağıdaki ipucunu önceden görmüştüm de ondan.















Zor soru için ipucu işte burada. Önce Naci Özercan arkadaşımızı sevgi ve rahmetle anmak istiyorum. Berrak bir hafızaya sahipti. Onun kaybı grup hafızamızı da zayıflattı.
1958 ve 2011 yıllarında çekilmiş fotoğraflar arasında 53 yıl fark var.
Bence bu kadar yıl sonra en büyük değişiklik Hızal Aküren kardeşimizde olmuş. O gözlüklü zayıf delikanlı da Uzun Doğan kadar uzunmuş gerçekten.
Grup resminde sağ kenardaki arkadaşımızın Hızal olduğuna eminim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BELGE OLMADAN FİKİR YÜRÜTMEK

TARİHCE: 1951-52 öğretim yılında okulumuz, 1 Kasım 1951 tarihinde bir sınıf, bir şube olarak eğitime başlamıştır.   1952-53 öğretim yılında...